Tolonglah Jangan Nyanyi Lagu Ni Lagi!….Seram 5 Lagu Yg Boleh Memanggil Hantu Lagu Nombor 1 Tu Memang Selalu Anda Nyanyi..

Lagu memang harus menjadi alat hiburan untuk sesiapa sahaja. Sekiranya anda tengah sedih, anda dengarkan saja lagu-lagu dari Sam Smith

Jika anda mahu menari-nari, bolehlah mendengar lagu-lagu rancak dari Nicki Minaj.

Selalunya ada lagu untuk semua perkara, Loopers. Setuju, tidak? Tetapi, bagaimana jika ada lagu yang dipercayai dapat memanggil roh? Loop anda tahu sebahagian daripada mereka, kan?

1) Asereje

Lagu di atas penah menjadi sambutan ramai kan? Lagu yang dinyanyikan oleh kumpulan vokal Last Ketchup telah dikatakan lagu untuk menyembah syaitan.

Apabila diterjemahkan ke dalam bahasa Latin Amerika dan Sepanyol, Diego berkata lagi dalam lirik Asere tersebut, yang dianggap mempunyai nama kod syaitan. Jadi, jika anda menyanyikan lagu ini, pasti akan ada syaitan yang muncul berhampiran anda.

2) Lengsi wengi

3) Malam satu suro

4) Nina bobo

Siapa yang tidak tahu tentang lagu Nina Bobo? Saya fikir hampir semua ibu bapa telah menyanyikan lagu ini kepada anak-anak mereka sebagai seorang anak. Rupa-rupanya ada terdapat sejarah di sebalik lagu itu, anda tahu. Dikatakan ada anak keturunan Indonesia-Belanda yang bernama Helenina Mustika Van Rodjnik yang sakit parah.

Ibunya selalu menyanyikan lagu Nina Bobo untuk yang menghiburkan anaknya itu. Tetapi, ketika Nina meninggal, ibunya masih sering menyanyikan Nina Bobo ini.

5) Malam Jelangkung

Jelangkung adalah satu permainan yang dipercayai berfungsi untuk memanggil semangat orang-orang yang telah meninggal dunia.

Sebagai tambahan kepada boneka kayu, kertas, dan pensel, pemain juga harus menyanyikan lagu mantra untuk memanggil semangat-semangat yang mereka rujuk.

Gelung tidak tahu permainan apa sebenarnya Jelangkung ini dapat mengundang roh, tetapi populariti Jelangkung cukup tinggi di kalangan rakyat Indonesia

Tidak kira sama ada lagu itu sebenarnya boleh memanggil semangat atau tidak, semuanya kembali kepada kepercayaan anda masing-masing.

Lagu-lagu di atas ada juga segelintir masyarakat menganggapnya satu mitos, tapi bagi yang mempercayainya mereka akan tetap mengatakan yang ia adalah benar. Semuanya terpulang pada diri masing-masing untuk mempercayai.

Sumber: viralkami

Kredit: Kisah Logik

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *